چرا بعضی افراد بازاریابی شبکه ایی را مسخره می کنند؟

قبل از جواب به اینکه چرا بعضی افراد نتورک رو مسخره می کنند باید این سوال رو جواب داد که آیا با بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ میتوان واقعاً ثروت مند شد؟
بازاریابی شبکه ای یا نتورک، مانند بسیاری از فعالیتهای تجاری، نیاز به تلاش و کوشش مستمر دارد.
و هیچ خصوصیت خاصی ندارد که در مدت کوتاهی بتوانید با آن پول خرید bmw یا یک جت خصوصی را به دست بیاورید.
در واقع مانند هر کسب و کاری، باید یک سری مهارت را یاد بگیرید و تلاش را نیز چاشنی کار خود نمایید.
بر اساس آمارهای منتشر شده تنها ده درصد فروشندگان شرکت Amway از قدیمی ترین و بزرگترین شرکت های مبتنی
بر بازاریابی شبکه ای در امریکا و جهان در انگلستان موفق شده اند درامدی کسب کنند. این آمارها اگرچه
حکم به عدم موفقیت قطعی همه بازاریاب ها نمی دهند اما نشان می دهند که نمی توان برای همه بازاریاب های
شرکت درآمدهای هنگفت ماهیانه را متصور بود.
به علاوه خود من به شخصه افرادی را میشناسم که برای بیشتر نشان دادن درآمد ماهیانه خود، اقدام به اجاره خودرو و منزل نموده اند؛
و بعد ادعا کرده اند که خانه و ماشین را با کسب سود از نتورک مارکتینگ خریده اند.
البته همینجا بگویم که منظورم همه افرادی که در این گونه از بازاریابی فعال هستند نیست.
ولی برخی از این دوستان، از این گونه ترفند ها هم استفاده میکنند.
بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ چیست؟
بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ، یکی از زیرمجموعه های رشته بازاریابی است که کانال فروش خود را بر شبکه های انسانی و اجتماعی استوار کرده است.
در واقع در نتورک مارکتینگ شرکت محصولات و خدمات خودرا مستقیماً به صورت بازاریابی دهان به دهان به مصرف کننده واقعی می رساند.
اما این همه ی نتورک مارکتینگ نیست.
تصور کنید من محصولات آرایشی و بهداشتی می فروشم، به شما میگویم که اگر یک مقدار مشخصی از محصولات من را بخرید علاوه بر تخفیف یک پیشنهاد دیگر هم برایتان دارم.
اگر شما بتوانید به افراد علاقه مند به محصولات آرایشی و بهداشتی از محصولات من بفروشید، در مقابل خرید هر فردی به شما پورسانت خواهم داد.
شما محصولات من را معرفی میکنید، و در صورت خرید هر فرد جدید مثلاً 5 درصد پورسانت به صورت پول نقد دریافت خواهید کرد.
حال اگر شما مجموعه ای از افراد را داشته باشید که خود آنها باز بتوانند به افراد جدید تری محصولات را بفروشند، باز هم به شما مبلغی پورسانت تعلق می گیرد و میتوانید بعد از مدتی بدون این که کار کنید درآمد قابل قبولی داشته باشید.
اما خوب شرکتها و افراد مختلف قوانینی برای شبکه سازی و ساخت نتورک برای خودشان دارند که اگر وارد شوید به شما توضیح خواهند داد.
آیا میتوان با بازاریابی شبکه ای پولدار شد؟
البته پاسخ به این سوال هم میتواند مثبت باشد و هم میتواند خیر باشد.
این که میتوانید با نتورک مارکتینگ ثروت مند و پولدار بشوید، بله میتوانید بشوید.
اما این که کار جذب افراد و ساخت یک شبکه از بازاریابان راحت است یا نه، باید بگویم که کار مشکلی در پیش دارید.
پس به طور کلی بدانید که پولدار شدن با بازاریابی شبکه ای شدنی است اما، کار راحتی نیست و باید تلاش فراوانی نمایید.
البته کار ساخت شبکه هم به نظر شخصی من خیلی کار مشکل و سختی نیست.
در واقع کار سخت، جذب افراد با انگیزه ای است که واقعاً برای شما فروش ایجاد کنند و بتوانند درآمد پایدار بسازند.
.
انواع شرکتهای بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ
خود این نمونه از بازاریابی به چهار دسته کلی قابل تقسیم بندی است.
در ادامه یک مرور کلی از چهار صنعت اصلی و آنچه که برای بازاریابی شبکه ای ارائه می شود؛ قید شده است:
محصولات حوزه ی غذا و سلامتی
متداول ترین محصولاتی که در دنیا در فروش مستقیم/بازاریابی شبکه ای عرضه می شود؛ بازار محصولات حوزه
ی سلامتی است. این صنعت به دلیل هوشیاری مردم در حوزه ی سلامت و افزایش رفاه مردم؛ در دنیا رونق گرفته است .
این محصولات مصرف بسیار زیادی دارند و برای توده های مردم در دنیا جذاب هستند. به آنها اغلب “داروهای جایگزین” نیز گفته می شود زیرا برخی از مواد تشکیل دهنده ی آنها گیاهان طبیعی هستند. این نوع محصولات
به طور کلی باعث بهبود وضعیت عمومی سلامت ، بالا بردن انرژی و تقویت سیستم ایمنی می شوند.
مواد غذایی که خواص درمانی هم دارند، مانند خرما با ادویه جات زنجبیلی ، دارچینی و سبوس برنج ارائه می شوند، نمونه ای از این محصولات هستند. برخی مواد غذایی دیگر مانند عسل
های طبیعی، دمنوش های گیاهی ، خشکبار و سایر مواد غذایی نیز در این دسته گنجانده می شوند.
حوزه آرایشی و بهداشتی
دومین دسته از محصولات پرطرفدار بعد از محصولات حوزه سلامت، محصولات آرایشی و بهداشتی هستند. این بازار عمدتا بر فروش مستقیم تمرکز دارد اما بجای اینکه با سلامت درارتباط باشند، به طور مستقیم با زیبایی در ارتباط هستند.
بازار مصرف این نوع محصولات همه روزه در ایران در حال گسترش است و یکی از محبوب ترین محصولات مصرفی در ایران هستند. بازاریابی شبکه ای پنبه ریز از نمونه های ارائه دهنده ی محصولات بهداشتی
است که محصولاتی
مانند شامپو، ترمیم کننده ی مو، کرم و سرم های زیبایی را ارائه می دهد.
شرکت های تولید کننده ی محصولات آرایشی و مراقبتی برای کمک به افراد در ایجاد بهترین ظاهر ایجاد شده اند، در حالیکه محصولات حوزه ی سلامت برای ایجاد بهترین احساسات بوجود آمده اند.
شرکت های تولید کننده ی محصولات مراقبتی از ابزارهای بازاریابی به طور کامل استفاده می کنند تا محصولاتی که تازه به خط تولید اضافه شده اند را به بازار معرفی کنند. محصولات جدید مراقبتی، در مهمانی
های دورهمی، جلسات و ملاقات های کاری معرفی می شوند. در حالیکه شرکت های بازاریابی شبکه ای که محصولات
حوزه سلامت را ارائه می دهند بیشتر بر جذب نیرو تمرکز می کنند ، شرکت های تولید کننده ی محصولات آرایشی بیشتر بر فروش محصولات در یک بازه ی خاص تمرکز دارند.
شرکتهای بازاریابی اینترنتی
از زمان ظهور اینترنت؛ مردم به دنبال راههایی هستند که بتوانند از طریق آن به سود برسند. با این انقلاب بازاریابی ، بازاریابان شبکه ای روند کار خود را به بازاریابی آنلاین برای تبلیغ محصول و خدمات تغییر داده اند.
از آنجا که خرید اینترنتی کار مردم را ساده تر نموده است، یک صنعت جدید در بازاریابی شبکه ای بوجود
آمد. در ادامه دو مورد از پرسودترین آنها بررسی خواهد شد.
الف) شرکت های تجارت الکترونیک
این دسته شرکت هایی هستند که انواع محصولات و خدمات را بر بستر اینترنت به فروش می رسانند. بازه ی این محصولات از لباس تا کتاب تا انواع ابزارهای اطلاعاتی و سایر خدمات است.
یکی از سودآورترین کسب و کارهای اینترنتی شرکت های بازاریابی شبکه ای، فروش کتاب الکترونیکی است. هزینه ی ایجاد کتاب های الکترونیکی بسیار اندک و یا ناچیز است و سربار پایینی دارند.
این نوع بازاریابی شبکه ای هنوز در ایران رواج نیافته است و یک ایده ی ناب برای یک شروع است.
برای شروع می توانید تعرفه های طراحی سایت بازاریابی شبکه ای لایوگالری را بررسی نمایید.
ب) شرکت های ارائه دهنده ی خدمات
شرکت هایی وجود دارد که در فروش سرویس های اینترنتی تخصص دارند. سرویس های کسب و کار آنها به طور کلی بر ابزارهای اینترنتی مانند هاستینگ وب، نرم افزارهای طراحی وب سایت، سیستم های پاسخگویی خودکار و
ایمیل مارکتینگ تمرکز دارد.
بازار این نوع بازاریابی شبکه ای عملا نامحدود است زیرا میلیون ها کسب و کار سنتی بر این باورند که اینترنت قوی ترین ابزار بازاریابی و تبلیغات است.
شرکت های خدمات دهنده ی بیمه از دیگر شرکت هایی هستند که اخیرا به حوزه ی بازاریابی شبکه ای اضافه شده اند.
علیرغم سود حاصل از ارائه خدمات در این نوع از بازاریابی شبکه ای، این نوع بازاریابی هنوز در ایران متداول نشده است.
پلنهای پاره وقت در نتورک
یکی دیگر از بازارهای محبوب برای بازاریابی شبکه ای در دنیا، پلن های پاره وقت است . این نوع درآمد
بویژه برای افرادی که در خانه هستند و به دنبال یک درآمد پاره وقت هستند بسیار مناسب است.
این نوع بازاریابی شبکه ای به سرمایه گذاری اندکی برای به دست آوردن دمو محصولات؛ وب سایت و سایر
ابزارهای بازاریابی نیاز دارد. این نوع پلن ، خانواده دوست ترین نوع بازاریابی شبکه ای محسوب می شود و
یک راه عالی برای کسب سود است. با عضویت در این نوع بازاریابی شبکه ای؛ اعضا ، برنامه ها و ساعات کار انعطاف پذیری دارند و از معاشرت با افراد مختلف لذت می برند.
انواع دیگری از بازاریابی شبکه ای وجود دارد که در دسته بندی های فوق پوشش داده نشده اند به عنوان مثال، بازاریابی شبکه ای برای خدمات مسافرت و گردشگری، شرکت های سرمایه گذاری، شرکت های انرژی و تولید
کنندگان محصولات انگیزشی و آموزشی.
آیا نتورک مارکتینگ همان شرکتهای هرمی است?
چند سالی است که این شرکت ها در ایران، می توانند با دریافت مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت کنند. شما با بررسی نماد شرکت می توانید به قانونی یا غیر قانونی بودن کار شرکت پی ببرید. اگر رنگ این نماد سبز
بود یعنی مجاز به فعالیت است. اگر زرد بود یعنی مجاز به فعالیت یکماهه برای رفع ایراد و در پایان اگر
قرمز بود یعنی موقتا بمدت شش ماه تعلیق شده است. رنگ سیاه هم نشان دهنده اتمام مجوز فعالیت آن شرکت می
باشد.
آیا نتورک مارکتینگ به درد وقت گذاشتن و سرمایه گذاری میخورد؟
در این بخش قصد دارم اصل تجربه و نکاتی که لازم است شما مخاطبین اثر خاص بدانید را برایتان ذکر نمایم.
1. مشتری شرکتی که بازاریابی شبکه ای در آن انجام میدهید، در واقع خود شما هستید:
وقتی شما در یک شرکت نتورک مارکتینگ مشغول میشوید، باید یا کالا هایی را بخرید و یا این که مبلغی را بپردازید و در مقابل یک کارت خدماتی یا شبیه آن دریافت نمایید.
در واقع همان ابتدا کالا یا خدمت را به خود شما میفروشند و اگر شما بتوانید آنها را به یک فرد دیگر بفروشید، این دیگر هنر فروش خود شما است.
آنها به این موضوع کاری ندارند که شما کالا یا خدمت مربوطه را میتوانید بفروشید یا خیر، فقط اگر بفروشید، سودی به شما تعلق میگیرد.
2. اگر واقعاً محصول یا خدمت خوبی داشتند، تنها از این روش برای فروش استفاده نمیکردند.
کالاهایی که این شرکتها میفروشند، کالاهای مصرفیای هستند که رقیب و نمونه مشابه زیاد دارند؛ مثل دستمال کاغذی، ادکلن، چای و انواع مواد غذایی و … . این کالاها اکثرا با برند متفرقه و ناشناس تولید میشوند و بسیاری از آنها، کیفیت مناسبی ندارند. بنابراین به خاطر نداشتن برندینگ و کیفیت مناسب، در بازار به فروش نمیرسند.
اجازه بدهید از شما سوالی بپرسم: آیا شما اگر یک محصول عالی داشتید، فقط یک روش بازاریابی را برای آن آزمایش میکردید؟
آیا تا به حال دیده اید که برندهای قدرت مند، تنها از یک شیوه تبلیغات و فقط با یک استراتژی بازاریابی محصولات خود را معرفی نمایند؟
من که ندیده ام، تبلیغات چی های قدرت مند و بازاریابان بزرگ، مدام در حال a/b تست هستند.
پس پشت پرده راز هایی است که بهتر است من چیزی نگویم و خودتان در جریان اوضاع باشید.
3. نتورک مارکتینگ یک علم است و به معنای دقیق کلمه، استفاده از شبکه سازی انسانی، برای به دست آوردن بازار جدید است.
اما در این بعضی شرکتها، در واقع عملیات بازاریابی، به آن معنای علمی که من میشناسم و وجود دارد، دیده نمیشود.
به بیان بهتر: مارکتینگ واقعی در این شرکتها رخ نمیدهد.
دروغهایی که در نتورک ممکن است به شما بگویند
در بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ دروغ هایی وجود دارد که باعث می شود شما هرگز در کارتان موفق نشوید. به هیچ عنوان نباید این دروغ ها را باور کنید. بعضی وقت ها هم لیدرها برای جذب زیر مجموعه این دروغ ها را برای تحریک بیشتر افراد به آن ها می گویند تا کار نتورک مارکتینگ را خیلی آسان و کم دردسر جلوه دهند. در ادامه با هم چند تا از این دروغ ها را بررسی می کنیم.
البته امروزه بهتر شده و این دروغ ها را کمتر خواهید شنید و رفته رفته اخلاق حرفه ای تر میان نتورکر ها شکل میگیرد.
در واقع مشخص است که همه نتورکر ها مانند هم نیستند، اما شما باید با این مسائل آشنا باشید.
موفقیت در بازاریابی شبکه ای آسان است
یکی از بزرگترین دروغ ها در نتورک مارکتینگ این است که به شما می گویند موفق شدن در نتورک مارکتینگ آسان است. فقط کافیه به دوستان و آشنایان تون کار تو سیستم را پیشنهاد دهید و آن ها هم با کمال میل زیر مجموعه شما می شوند و به همین سادگی برای شما کار می کنند.
در صورتی که اصلا این طور نیست! درست است که دوستان و آشنایان تون ممکن است گزینه های خوبی برای زیرمجموعه گرفتن باشند ولی به هیچ وجه تضمین شده نیست که آن ها در کارشان حرفه ای باشند و شما هم بتوانید از آن ها سود خوبی ببرید.
تجربه نشان داده است افرادی که وارد سیستم می شوند باید سخت کوش، متعهد به کارشان و از همه مهمتر قدرت مذاکره بالایی داشته باشند.
ممکن است دوستان و آشنایان تان برای سرگرمی و برای اینکه شما از دست شان ناراحت نشوید به شما جواب مثبت دهند و وارد سیستم شوند.
نتورک شغل دوم شماست
یکی دیگر از دروغ های بزرگ در بازاریابی شبکه ای این است که می گویند نتورک مارکتینگ شغل دوم شماست. در اوقات فراغت تان هم می توانید کار کنید. کار کردن در سیستم وقت کمی از شما می گیرد. و شما خیلی زود ثروت مند می شوید. در صورتی که اصلا اینطور نیست!
نتورک مارکتینگ هم درست مثل دیگر کارها سختی های خودش را دارد و باید تلاش زیادی در آن کرد. اصلا هیچ کاری بدون تلاش نمی تواند شما را پول دار کند.
همین حرف ها باعث می شود افراد زیادی سریعا از سیستم خارج شوند و کار نتورک را برای همیشه فراموش کنند. چون از ابتدا ذهن خود را با این دروغ که نتورک مارکتینگ کار سختی نیست و در اوقات فراغت هم می توان از طریق آن درآمدزایی داشت پر کرده اند. زمانی هم که می فهمند اینطور نیست و کار سخت و طاقت فرسایی است ناامید می شوند و به سراغ کار دیگری می روند.
در بازاریابی شبکه ای فقط به فکر زیر مجموعه گرفتن باشید
یکی دیگر از اشتباهاتی که افراد در نتورک مارکتینگ مرتکب می شوند این است که فقط و فقط روی زیر مجموعه گرفتن متمرکز می شوند. درست است که هرچه زیر مجموعه های فعال تری داشته باشید در بازاریابی شبکه ای موفق تر خواهید بود ولی قبل از اینکه به فکر زیر مجموعه گرفتن باشید باید خودتان را در کارتان حرفه ای نشان دهید.
به عنوان مثال باید کسی که می خواهید زیر مجموعه خود کنید را قانع کنید شما در کارتان حرفه ای هستید. و این قضیه را با فروش های که در ماه های اخیر داشته اید باید ثابت کنید. پس همیشه داشتن زیر مجموعه در موفقیت شما در نتورک مارکتینگ مهم نیست.
به همین دلیل هم شاید به شما بگویند بیشتر روی زیر مجموعه گرفتن کار کنید و زیر مجموعه های تان شما را ثروتمند می کنند. در صورتی که قضیه به همین سادگی ها هم نیست. شما باید قدرت نگهداری از زیرمجموعه های خود را داشته باشید تا آن ها هم بتوانند با انگیزه کارشان را ادامه دهند.
تا اینجا فکر کنم دلایلی رو متوجه شدید که باعث عدم موفقیت و یا تمسخر قرار گرفتن این صنعت شده است باید توجه داشته باشید که نتورک یک تجارت بیش از 70 ساله هست که اکثر آدم ها از قدرت و پتانسل آن آگاه نیستند.
واقعا چرا؟
این فکر به ذهن خیلی ها رسیده است که بازاریابی شبکه ای کار پردرآمدی است اما چرا من باید آن را انجام دهم؟ راه های دیگری وجود دارد که میتوانم از آنها درآمد خوبی به دست بیاورم؟ چرا باید بازاریابی شبکه یا نتورک مارکتینگ کار کنم؟
درست است راه های بسیاری برای کسب درآمد بالا وجود دارد.اما علت این که برای تمام افراد دلیل محکمی برای فعالیت در بازاریابی شبکه ای وجود دارد، به ویژگی های این حرفه باز میگردد.این موضوع را از چند جهت میتوان بررسی کرد که در اینجا بیان میکنیم.
قابلیت بسیار بالا برای درآمدزایی
مشخصا اولین و مهمترین دلیلی که برای ورود به نتورک مارکتینگ وجود دارد قابلیت سوددهی شگفت انگیز این سیستم است.همه میدانیم در این حرفه چه درآمدهایی میتوان به دست آورد! بازاریابی شبکه ای یکی از بهترین راه ها برای ایجاد منبع درآمد انفعالی است.وجود درآمد تصاعدی و انفعالی در یک حرفه اگر نگوییم نایاب ولی قطعا کمیاب است! اگر میخواهید پول درآورید، بازاریابی شبکه ای یکی از بهترین گزینه ها میباشد!
افرادی که با آنها آشنا میشوید
وقتی به نتورک مارکتینگ ورود پیدا میکنید با افرادی آشنا میشوید که همگی به دنبال رشد و پیشرفت در زندگی هستند.انرژی و روحیه مثبتی دارند و شاداب هستند.این خود یک سرمایه ارزشمند است که در بازاریابی شبکه ای به دست می آورید.وقتی شما در اطراف خود افراد مثبت و با انگیزه ای داشته باشید، این موضوع قطعا به پیشرفت شما در زندگی و داشتن حس و حال خوب کمک خواهد کرد.(همان طور که در کنار افراد منفی بودن تاثیر مخرب دارد)
همین طور کار کردن در جایی که همه برای یک هدف تلاش میکنند و به یکدیگر کمک میکنند بسیار نتیجه بخش و لذت بخش است.
اطلاعات و تجربیاتی که کسب میکنید
آموزش هایی که در بازاریابی شبکه ای داده میشود (به صورت رایگان!) و تجربیاتی که با کار کردن در آن به دست می آید بسیار با ارزش هستند و در بقیه ابعاد زندگی و کارهای دیگر به کار می آیند.مهارت هایی از قبیل تاثیر گذار بودن،لیدرشیپ ،داشتن نگرش مثبت و … که در هر زمینه ای باعث موفقیت می شوند.نتورک مارکتینگ برای بسیاری از افراد، دریچه ای به سوی کارآفرینی و ایجاد کسب و کارهای دیگر است.
سرمایه اولیه بسیار ناچیز!
تمام ویژگی های گفته شده در بالا را میتوان تقریبا به صورت رایگان به دست آورد!چرا که برای شروع به کار در این حرفه شما سرمایه اولیه خاصی احتیاج ندارید.تنها مبلغی برای تهیه کالا یا خدمات و هزینه های جانبی خرد لازم است.در واقع بازاریابی شبکه ای کم هزینه ترین بیزینس دنیاست.
این ها ویژگی هایی از این حرفه هست که می تواند فعالیت در آن را برای همه جذاب کند.مهم نیست شما پولدار هستید یا بی پول، مدرک دارید یا ندارید، پیر هستید یا جوان، بهتر است در بازاریابی شبکه ای فعالیت داشته باشید!
در انتها اشاره می کنم به نابغه نتورک دنیا
دکستر و بِرِدی یاگر (Dexter & Birdie Yager)
به هیچ کس اجازه ندهید که رویای شما را بدزدند.
هنگامی که از دکستر و بردی درمورد بزرگترین عوامل موفقیت آنها سوال شد، آنها همیشه و به سرعت بر اهمیت شناخت اینکه رویای شما چیست، و اینکه هرگز اجازه ندهید که رویاهایتان از بین رود، تاکید کردند.
دکستر می گوید:”رویای بزرگ داشته باشید و اجازه ندهید که کسی آن را بدزدد”. “و تنها در مورد افراد موفق مطالعه نکنید. با افراد موجود در اطراف خود که بیشتر آنها را تحسین می کنید، ارتباط برقرار کنید.
دکستر و بردی تاکید می کنند که قسمت اعظمی از آنچه که رویاها را به واقعیت تبدیل می کند، تعهد همیشگی است. بردی می گوید “ما بسیار سخت کار کردیم، ما تمام سعی و تلاش خود را کردیم تا به آخرین حدی که میتوانستیم، هوشمند باشیم، و درست هر آنچه را که در آن زمان باید انجام می دادیم را دادیم”.
بخشی از این تعهدات، نشان دادن آنچه که برای دیگران امکان پذیر است، می باشد. دکستر می گوید: “شما باید مجموعه مثالهایی را ایجاد کنید و برای دیگران، خود یک تمثیل باشید”. “افراد برنامه های خاصی را پیروی نمی کنند، آنها مردم را دنبال می کنند. باید دقت کنید که چقدر می توانید پیش روید به منظور اینکه به دیگران نشان دهید که تا چه حد آنها هم می توانند پیش روند. لیدر کسی است که راه را می شناسد، راه را درپیش میگیرد و آن راه را نشان می دهد.”
دکستر می گوید: “هرکسی به رویایی نیاز دارد”.
بردی می افزاید: “و هرکسی به کسی نیاز دارد که آنها را دوست بدارد”.
با آمدن از جایی که ما پیش از این بودیم، هیچ راهی برای تصورهرچیزی که نزدیک به آنچه که ما امروز داریم، وجود نداشت. – “بردی”
رهبران واقعی، درست همان مردم عادی همراه با رویاهای فوق العاده، تصمیم مناسب و نظم و قوانین هستند. – “دکستر”
موفق باشید.
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
لیست صد شرکت برتر MLM و فروش مستقیم در جهان در سال 2021
85 بازدید
-
زندگینامه زیگزیگلار
62 بازدید
-
مهمترین راز موفقیت در بازاریابی شبکه ای چیست؟
90 بازدید
-
چرا خانم ها در نتورک مارکتینگ موفق تر هستند؟
95 بازدید
-
راهنمای انتخاب شرکت بازاریابی شبکه ای مناسب
103 بازدید
-
تاثیر نگرش روی نتایج چگونه هست؟(رندی گیج)
116 بازدید
دیدگاهتان را بنویسید